CÉL: A TANA TÓ

Célom eljutni a Nílus mentén Alexandriától az Etióp Magasföldön található Tana tóig, a Kék Nílus forrásáig.Visszafele egy kis kerülővel el akarok jutni Swid ugandai városkába, ahol ered a Viktória Nílus és a Burundi területén eredő hivatalos vízrajzi Nílus forráshoz.
Tervezett útvonal: Alexandria - Kairó - Luxor - Assuan - Wadi Halfa - Atbara - Khartoum - Wad Madani - Kukuru - Tissisat - Bahir Dar - Addis Abeba - Asmara - Djibouti - Mogadishu - Swid - Kampala - Goma - Bujumbura - Rutovu - Goma - Kampala - Gulu - Juba - Khartoum - Wadi Halfa - Kairó
Becsült távolság: menetirány - 15250 km /jövet - 12000 km
(Kairóig)

Karda Zoltán




"Aki ivott a Nílus vizéből, az visszakívánkozik hozzá,
mert szomját nem oltja semmiféle más föld vize."

- Mika Waltari: Szinuhe

Vonal

2010. december 26., vasárnap

Utastárs került (Az utastárs, a szudáni népszavazás,a fegyverek és a négerek)

Végre valahára, sóhajtottam fel nagy megkönnyebbülten - amikor Előd bejelentette, hogy ő is eljön velem Afrikába. Ez az utóbbi napok legjobb híre számomra. Mert egyéb nem sok jóval kecsegtet a rádió, a televízió és az "internyet". Hamarosan, január 9-én Dél Szudán népszavazást tart, amelyben a tartomány függetlenségéről döntenek. Ez egyben annyit is jelent, hogy valószínű, az északi arabok lakta többség nem hagyja annyiba azt, hogy a legfejlettebb és vízben-halban-vadban leggazdagabb tartománya csak úgy se perc alatt leváljon az ország területéről. Vagyis kemény háborúnak nézünk elébe. Ez egyben azt is jelenti, hogy el kell ismerjem, igaza volt Bolek Mohamednek amikor azt írta nemrég: Dél-Szudán és Uganda határvidéke 10%. Vagyis 90% az esélyünk, hogy likat lőnek a fenekünkre február közepén. De felfoghatjuk úgy is: hurrá, van 10 kőkemény százalék esélyünk, hogy élve és épen megússzuk a Dél-Szudáni kalandot.Mindenképpen a cél az, hogy a golyókat ki kell kerülni és élve eljutni a visszafele tartó útvonalon legalább Khartoumig.

U.i Az idén nem tartoztam az Angyal kedvencei közé. Azt kértem két másik dolog mellett, hogy legyek néger. Hát - én tükörbe néztem Karácsony reggelén, de sehogy se lettem néger, de még kreol se. Éljen a fekete cipőkrém... mert lehet az lesz a végső megoldás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése